WorldSim
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
WorldSim

The World Simulator
 
HomeHome  PortalPortal  SearchSearch  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Log in  

 

 Rules/Règlements

Go down 
AuthorMessage
Ban Ki-moon_bonarc712
Stranger
Stranger
Ban Ki-moon_bonarc712


Number of posts : 190
Age : 31
Location : UNO
WorldSim Country : UNO, is it a country?
Registration date : 2007-08-17

Rules/Règlements Empty
PostSubject: Rules/Règlements   Rules/Règlements Icon_minitimeFri Aug 17, 2007 8:49 pm

Description

I am the general secretary of the UNO. My role is to promote peace throughout the world. If a war occurs, I'll do my best to make the RESPONSIBLE(S) of this war pay with an amend which will go to the attacked country and its budget. However, if the war ends and the responsible country has entirely destroyed the target country, he won't pay nothing. For the simulation, I'll follow each country's tendency and I'll do my best. For instance, if you have 300M inhabitants in your country and then you lose 1M, don't cry, I'm trying to be the fairest possible with each country. I'll try to simulate a year a month, when all the necessary infos will be up.

Rules

Thou shalt not insult others and thou shalt be nice.

Fooleries are forbidden. This forum is serious so its reputation should be.

Cheats and frauds are forbidden and anyone being caught will see his or her budget reduced of 25%. More, he or she is passible of a unsubscribption if he or she breaks other rules.
Some cheats and frauds exemples:
-Two accounts
-Gets or gives products or services for real money

Thou shalt not flood. For instance, 5 posts one by one in the same thread that say "yes"; "no"; "maybe"; "I don't remember"; "Kk I'll say yes". That results in a budget loss.

As soon as we get to 36 presidents, I'll begin to simulate a February trimester. Thou shalt give their budget and your population will move with all that. Good luck to all of thou!

Thou shalt give 1% of UNO's budget each 2 years, which is $200,000. Thou can give up to $475,000,000.

If thou budget is not done in the meantime, thour budget will be the following:

Education: 35%
Health: 25% [60%]
Security: 15% [75%]
Infrastructures: 5% [80%]
Tourism: 5% [85%]
Culture: 3% [88%]
Fonctions: 3% [91%]
Unforeseens: 3% [94%]
Debt: 3% [97%]
Others: 3% [100%]

UNO's official languages are the following:

-English
-French
-Spanish
-Russian
-Arabian
-Chinese

UNO's work languages are the following:

-English
-French

On thour own forums, thou may talk thour official languages (such as Japanese in Japan).

On the forum, thou shalt talk only these 6 languages ^ and in the official documents, these 2 languages ^ on this bilingual forum.

PS: On MSN, thou shalt talk in the language you want, I don't matter.

CAUTION: I personnally know French, English and Spanish. I can as well recognize the cyrillic. The one not respecting the rules will have a 1% budget reduction! Big consequence.

To all prime ministers, presidents, kings, etc.: Thou may pray God (me) on PM to ask for favours, that kind of stuff, but I'll try to be pretty equal between countries. God may give more favours to some peoples (such as the Vatican, cause its state chief is the Church chief, the Pope sunny )

Thou need to talk English to play.

On the English forums, thou shalt talk English; on the French forums, thou shalt talk French.

Have fun on WorldSim!

Description

Je suis le secrétaire général de l'ONU. Mon rôle est de promouvoir la paix dans le monde. Si une guerre éclate, je m'arrangerai pour faire payer le(s) RESPONSABLE(S) de cette guerre par une amende qui passera dans le pays et par conséquent le budget du pays attaqué. Si, par contre, la guerre termine et que le pays responsable a gagné et complètement envahi son pays cible, il ne paiera rien. Pour la simulation, je suivrai les tendances de chaque pays (Accroissement naturel, Bilan Migratoire, Accroissement Réel) et je ferai du mieux que je peux. Si, par exemple, vous avez 300 millions d'habitants dans votre pays et que je vous fait perdre un million, ne chialez pas, je tente d'être le plus juste possible entre les pays. J'essaierai de simuler un trimestre à chaque semaine environ, et ce dès que toutes les informations nécessaires seront en place.

Règles

N'insultez pas les autres et soyez gentils

Les conneries sont interdites et fortement déconseillées. Ce forum est un forum sérieux donc faites-lui une réputation sérieuse.

Les cas de tricherie et de fraude sont interdits et toute personne étant pris en défaut verra son budget initial réduit de 25%. De plus, il est passible d'une désinscription s'il enfreint d'autres règles.
Exemples de tricherie et de fraude:
-Deux comptes
-Obtient ou vend des produits ou services contre de l'argent réel

Aussi, ne faites pas trop de flood inutile! (par exemple, 5 messages de suite genre oui; non; peut-etre; je sais plus; ok jvais dire oui ça résulte en une perte de budget.

Dès que l'on aura le nombre magique de 36 chefs d'états, je commencerai la simulation et ce par le mois de février! Vous allez soumettre votre budget et je vais arranger votre population selon leurs besoins puis tout cela là. Bonne chance à tous!

Vous devez verser obligatoirement 0,01% du budget donné à l'ONU à chaque 2 ans, pour un minimum de 200,000$. Le maximum, d'environ 22%, est fixé à 475,000,000$.

si vous ne faites pas vos budgets dans vos temps limités, voici la distribution automatique du budget:

Éducation: 35%
Santé: 25% [60%]
Sécurité: 15% [75%]
Infrastructures: 5% [80%]
Tourisme: 5% [85%]
Culture: 3% [88%]
Fonctions d'état: 3% [91%]
Imprévus: 3% [94%]
Dette: 3% [97%]
Autres: 3% [100%]

Les langues officielles de l'ONU sont les suivantes:

-Arabe
-Anglais
-Chinois
-Espagnol
-Français
-Russe

Les langues de travail de l'ONU sont les suivantes:

-Anglais
-Français

Sur vos forums respectifs, vous pouvez parler vos langues officielles aussi! (ex: parler Hindi en Inde est autorisé.)

Dans le forum, vous n'avez le droit que de parler ces 6 langues mentionnées plus haut ^ et, dans les documents officiels, vous ne devez vous exprimer que dans les deux langues mentionnées ci-haut ^ dans ce forum bilingue.

PS: Dans les messages privés et e-mails et conversations MSN, parlez dans la langue que vous voulez, cela ne me dérange point.

ATTENTION: Je sais personnellement lire le français, l'anglais et l'espagnol et je sais reconnaître le cyrillique! Celui qui enfreinra ces règles se méritera une réduction de 1% de son budget total. Sévère conséquence.

À tous les présidents, premiers ministres, rois, etc.: Vous pouvez prier Dieu (moi) (par MP) demander des faveurs, et tout là, mais je tenterai d'être équitable entre les peuples. Il se peut que j'accorde plus de faveurs à certains peuples (ex: au Vatican étant donné que c'est le chef de l'Église)

Vous devez savoir parler anglais pour jouer.

Sur les forums anglophones, vous devez parler anglais; sur les forums francophones, vous devez vous exprimer en français.

Ayez du plaisir sur WorldSim!
Back to top Go down
https://worldsim.rpg-board.net
 
Rules/Règlements
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
WorldSim :: Rules/Règlements :: Rules/Règlements-
Jump to: